איך לתכנן זמן

איך לתכנן זמן
חשוב לבוא מוכנים לשיעור הבא עם החומר של השיעור הקודם. - איזון בין פנאי ללמידה. חשוב לשלב פעילויות פנאי, פעילות גופנית, תחביבים ומנוחה עם הלמידה. למידת יתר יוצרת לחצים ופוגעת בהישגים.
איך לתכנן זמן
עקרונות לניהול ותיכנון זמן
 
 
        -  חשוב לבוא מוכנים לשיעור הבא עם החומר של השיעור הקודם.
 
-         איזון בין פנאי ללמידה. חשוב לשלב פעילויות פנאי, פעילות גופנית, תחביבים ומנוחה עם הלמידה. למידת יתר יוצרת לחצים ופוגעת בהישגים.
 
-         חשוב שתכנון הזמן יהיה מציאותי ומותאם לאדם עצמו.
 
-         בביצוע התכנון חשוב להיות עקביים אך גם גמישים. חשוב להיצמד ללוח   הזמנים אך לא להיות נוקשים. תכנון זמן ניתן לשינוי. עמידה בכ- 80% מתכנון הזמן נחשבת עמידה טובה ומציאותית.
 
-         כאשר תכנון הזמן מעורר פחד ומחשבות מעכבות כגון: "זה לא בשבילי" או "אני לא מסוגל לעמוד בתכנון אז עדיף לא לנסות". רצוי לתת מקום לפחד ולהשתמש במחשבה כגון: " אני מסוגל/ת לעמוד בתכנון זמן שמתאים לי".
 
 
כיצד להכין טבלת תכנון זמן
 
1.מכינים לוח זמנים שבועי עם פעילויות קבועות (כגון שיעורים ותרגולים קבועים, חוגים, פר"ח וכולי). לוח הזמנים מתחיל מ- 7 בבוקר עד 24 בלילה. עדיף לסמן בצבע בולט את ההרצאות.
 
2. מסמנים מתי הערב החופשי, בו נמנעים מלמידה החל מ-8 בערב. מסמנים את החצי יום חופשי/ יום חופשי בשישי או שבת.
 
3. בזמנים הפנויים משבצים את הלמידה בבית. לא יאוחר מ- 23- 24 בלילה (למלא בעיפרון). רצוי שלכל יחידת הרצאה תוקצה יחידה של שעה- שעתיים למידה בבית.
 
4. חשוב להשאיר חללים ריקים בתכנון על מנת לאפשר זמן לדברים בלתי צפויים, משימות שבועיות ספצפיות או השלמת פערים לימודיים
 
5. כדאי לחזור וללמוד נושא מסוים ככל שניתן סמוך לשיעור שבו נלמד.
 
6. תמיד כשלומדים נושא בבית לחזור על התיאוריה לפני התרגול.
 
7. בחר זמן בו הינך ערני ביותר ובעל מרץ לעבוד על החומר הקשה ביותר.
 
8. חשוב לעשות הפסקות בתוך הלמידה בבית. בממוצע אדם צריך כ- 10 דקות הפסקה על כל שעת למידה. תלמידים עם בעיות קשב וריכוז זקוקים בממוצע ל- 5 דקות הפסקה כל 20 דקות. חשוב לא לוותר על ההפסקות כי אחרת הלמידה הופכת להפסקה ארוכה. בסיום כל יחידת לימוד לקחת הפסקות ארוכות יותר של חצי שעה– שעה.
 
9. השאר לך חצי יום- יום חופשי בשבוע.
 
10. תכנן את הארוחות שלך. אל תחמיץ את ארוחת הבוקר. רצוי לאכול פחמימות בשילוב עם חלבונים לשיפור הריכוז והרגעת מתחים. להמעיט בקפה ושוקולד.
 
11. חשוב להקפיד על שינה סדירה של 7-8 שעות בלילה.
 
 
 
שעות
א
ב
ג
ד
ה
ו
שבת
8-10
 
 
 
 
כימיה הרצאה
אנגלית
 
10-12
הרצאה מתמטיקה
היסטוריה הרצאה
כימיה הרצאה
מתמטיקה הרצאה
לשון
אנגלית
 
12-14
תרגול מתמטיקה
סטטיסטיקה הרצאה
מבוא לפיסיקה תרגול
כימיה מעבדה
מבוא לפיסיקה הרצאה
 
בית- פיסיקה
14-16
 
תרגול כימיה
לשון עברית
כתיבה מדעית
 
בית- מתמטיקה
בית-אנגית
16-18
בית-מתמטיקה
 
עבודה
 
בית כימיה
 
 
18-20
 
בית- סטטיסטיקה
עבודה
בית- לשון עברית
בית לשון
כתיבה מדעית
 
 
20-22
 
 
עבודה
 
 
 
 
22-24
 
 
 
 
 
 
 
 

מאמר נוסף לגבי תכנון זמן

תלמיד/סטודנט היית רוצה לדעת:

>>מהי הדרך הטובה ביותר עבורך ללמוד (באמצעות שאלון לבדיקת סגנונות למידה) 
 
>> כיצד להתנהל בזמן הרצאה כך שתבין ותזכור יותר
 
>> כיצד ללמוד בבית באופן עצמאי כך שתלמד פחות זמן ותזכור יותר טוב
 
>> איך הגישה שלך משפיעה על הציונים שלך ומהי הגישה המנצחת
 
כדי לקבל במתנה את המדריך לסטודנט לשיפור הקשב והריכוז

↓↓↓
לחץ כאן

 
הורים, הייתם רוצים לדעת
 
 
>> למה כל הלחץ על הילד שיכין שיעורים לא באמת עוזר לכם
 
>> למה חבל על הכוח שלכם כשאתם מנדנדים לילד שיכין שיעורים
 
>> כיצד לסייע לילדכם לשפר את הריכוז שלו כך שילמד יותר טוב
 
>> כיצד לסייע לילדכם לשפר את יכולות ההתארגנות שלו כך שיהיה יעיל יותר
 
>> כיצד לשבת עם הילד על שיעורי הבית ולהישאר מאוזנים ושפויים 
 


ל
רכישת הספר החדש של אלה ארנון
"קל בחומר- להצליח ללמוד כל אחד יכול"
 לחץ כאן


 

אודות מרכז ההכשרות

מרכז ההכשרות - " זווית שונה ללמידה" בהנהלת אלה ארנון,  נותן מגוון שירותים בנושאים של: מיומנויות למידה , טיפול בחרדות, טיפול בהתקפי כעס, שיפור התקשורת הזוגית והמשפחתית ועוד. ניתן לקבל את השירותים בדרכים שונות כגון: כגון: טיפולים אישיים, טיפולים זוגיים, טיפולים משפחתיים, ייעוצים והדרכות הורים, סדנאות, הרצאות, קורסים וירטואלים ,ספרים וחוברות.


קרא עוד

אירועים בתמונות