ניהול זמן לילדים. הורה- כיצד תסייע לילדך לנהל את הזמן

 עמוד הבית / מאמרים / להורה / ניהול זמן לילדים. הורה- כיצד תסייע לילדך לנהל את הזמן
ניהול זמן לילדים. הורה- כיצד תסייע לילדך לנהל את הזמן
תכנון הזמן מועבר בצורה הטובה ביותר דרך דוגמא אישית שההורה נותן ודרך התנסות ישירה עם הנושא בחיי היומיום ויצירת שיח טבעי סביבו. הטפות מוסר, הסברים ארוכים ומלומדים וביקורות בדרך כלל אינן עוזרות ויוצרות רק את התוצאה ההפוכה.

 

 
תכנון הזמן מועבר בצורה הטובה ביותר דרך דוגמא אישית שההורה נותן ודרך התנסות ישירה עם הנושא בחיי היומיום ויצירת שיח טבעי  סביבו. הטפות מוסר, הסברים ארוכים ומלומדים וביקורות בדרך כלל אינן עוזרות ויוצרות רק את התוצאה ההפוכה.

-כהורה רצוי שתדגים בחיי היומיום את העקרונות של תכנון זמן. עקרון ראשון: "לבוא מוכנים ממטלה למטלה". לדוגמא: אם אתה כהורה אמור להכין ארוחת ערב אליה מוזמנים אורחים. ניתן להתייעץ עם הילד ולאמר :"חשוב לי להיות מוכן מראש לארוחת הערב כי חשוב לי שהיא תהיה מוצלחת. בוא נחשוב ביחד ואף נכין רשימה של כל המשימות שצריך לעשות כדי להתכונן לארוחה. דוגמא נוספת: ההורה מספר לילדו כי הוא מקיים ישיבות צוות שבועיות בחברה בה יש לו תפקיד ניהולי. הוא יכול לשתף את הילד כי חשוב לו להיות מוכן מישיבה לישיבה ולהדגים לו איך הוא מכין את עצמו.
-עיקרון שני של תכנון זמן "איזון בין פנאי ללמידה". חשוב שההורה ידגים כיצד ואיך עושים פסקי זמן כדי למלא את המצברים ולחדש אנרגיה בתוך התנהלות של עשייה יומיומית. פעמים רבות גם אנחנו כמבוגרים עשויים בעשייה קדחתנית ללא עצירות וללא פסקי זמן. כאשר אתה עסוק עם ילדך בבישול, אפיה, ניקיון, טיפול בגינה ועוד אפשר להגיד "עכשיו עושים הפסקה של חמש דקות כדי לנוח ולחדש כוחות". בנוסף כאשר אתה יושב עם ילדך על שיעורי הבית והוא בלחץ ולא רוצה לקום ניתן לאמר לו :"עברה כבר כמעט שעה מאז שהתיישבנו, אני מרגיש צורך לעשות הפסקה של חמש דקות, לזוז קצת ולשתות מים כדי להגביר את הריכוז שלי". פירוט נוסף על נקודה זו תוכל למצוא במדריך להורה בפרק על שיפור הקשב והריכוז.
-עיקרון שלישי "תכנון זמן המותאם לאדם". חשוב שכהורה תתחשב בסגנון הלמידה של הילד, ביכולות שלו ובקצב שלו ואל תאיץ בו לעשות דברים שלא מתאימים לו כי זה יגרום יותר נזק מאשר תועלת. ישנם ילדים שקשה להם לשבת הרבה זמן וללמוד. כבד את הצורך של הילד בהפסקות תכופות, בלמידה המחולקת ליחידות קטנות. עזור לו לתכנן את הזמן תוך התייחסות למצב הקיים ובנה איתו מטרות ויעדים ריאלים (ראה תחילת הפרק לגבי יעדים ומטרות בלמידה). זכור כי "פחות זה יותר" וכי עדיף שהילד ילמד קצת מאשר לא לימד בכלל.

-עיקרון רביעי "עיקביות מול גמישות". חשוב שכהורה תשדר ותתן דוגמא אישית לחריצות, עיקביות ודבקות במטרה יחד עם זאת חשוב לא להפגין נוקשות וחוסר גמישות וכאשר התכניות משתנות להסביר מה גרם לשינוי כדי לא לעורר חרדה אצל הילד. אם אתה מלווה את הילד ביישום של תכנון זמן שהוא עשה לעצמו בכוחות עצמו, שים לב באם התכנון עומד בעקרונות של תכנון זמן אותם הזכרתי, אם לא, כוון אותו בעדינות כיצד לתכנן נכון יותר. אם התכנון נראה לך מתאים ואתה רוצה לעזור לילד לממש אותו, עשה זאת בעדינות, חזק את הילד על כל הצלחה ואם משהו לא הלך בתכנון כמצופה, הפגן גמישות וחשוב יחד עם הילד למתי אפשר להזיז את מה שלא התממש. זכור כי גם 80% עמידה בתכנון זה יפה מאוד וכי השינוי נעשה באופן הדרגתי.
-התייחס לפחדים ולמחשבות המעכבות של הילד וסייע לו בהתאם. אם אתה רואה שהילד נלחץ מהתכנון או נוטה לדחות ולהימנע אמור לו "זה בסדר להירתע ולחשוש, יחד עם זאת אתה מסוגל לעמוד בתכנון המותאם לך".

 
 
הורים, הייתם רוצים לדעת

>> למה כל הלחץ על הילד שיכין שיעורים לא באמת עוזר לכם
 
>> למה חבל על הכוח שלכם כשאתם מנדנדים לילד שיכין שיעורים
 
>> כיצד לסייע לילדכם לשפר את הריכוז שלו כך שילמד יותר טוב
>> כיצד לסייע לילדכם לשפר את יכולות ההתארגנות שלו כך שיהיה יעיל יותר
 
>> כיצד לשבת עם הילד על שיעורי הבית ולהישאר מאוזנים ושפויים
 
כדי לקבל במתנה מדריך להורים- כיצד לסייע לילד לשפר את הריכוז שלו
    ↓↓↓
         לחץ כאן


אודות מרכז ההכשרות

מרכז ההכשרות - " זווית שונה ללמידה" בהנהלת אלה ארנון,  נותן מגוון שירותים בנושאים של: מיומנויות למידה , טיפול בחרדות, טיפול בהתקפי כעס, שיפור התקשורת הזוגית והמשפחתית ועוד. ניתן לקבל את השירותים בדרכים שונות כגון: כגון: טיפולים אישיים, טיפולים זוגיים, טיפולים משפחתיים, ייעוצים והדרכות הורים, סדנאות, הרצאות, קורסים וירטואלים ,ספרים וחוברות.


קרא עוד

אירועים בתמונות